Frya Fresena

Comments Box SVG iconsUsed for the like, share, comment, and reaction icons

Slach om Heech 2026!

Ook wij mochten aantreden op de hegemermeer, na een wat moeizame start in Lemmer hadden we er veel zin in met het mooie voorspelde zeilweer!

Op de Zaterdag mocht de 15 schepen tellende A-klasse als eerste starten. Er waren vier klassen en totaal 57 skutsjes tegelijk op het water dus het zou druk worden.

Deze dag zeilden we drie wedstrijden. Met een laatste 15e plek, een 7e plek, en een (na twee uitvallers voor ons) 3e plek, waren we niet ontevreden! In deze omstandigheden konden we weerstand bieden en gingen we vol goede moed naar de tweede wedstrijddag!

Terug op de meer stond er een mooi windje, inzeilen, startprocedure doorlopen en we waren weg! Maar niet lekker qua positie, we lagen over BB onder een paar schepen en daar wilden we zsm weg draaien, toen de ruimte daar was klapten we naar SB,, achter een paar schepen langs.

De wind viel ruim in de zeilen even leek het te stabiliseren maar toen kwam er nog één overheen, nu zijn wij niet benauwd om scheef te gaan maar nu moest er wel geknikt worden!

" knikke, knikke! KNIKKE! … der giet dr…"

Ook de Frya Fresena kon om, koppen tellen, iedereen aanwezig? Dat was gelukkig het geval!

Nummer 82 voor Sieb Bandstra, maar nu was het zijn eigen familie, samen hebben we haar weer overeind gezet!

Alles weer klaargemaakt en we konden nog een mooie laatste wedstrijd (13e) meezeilen!

Klassement was al niet meer belangrijk maar terug op het paard klimmen natuurlijk wel!
We kunnen terug kijken op 2 mooie zeildagen en met perspectief richting IFKS skûtsjesilen 2026!
Lees meerLees minder

22 uren geleden
Slach om Heech 2026!

Ook wij mochten aantreden op de hegemermeer, na een wat moeizame start in Lemmer hadden we er veel zin in met het mooie voorspelde zeilweer!

Op de Zaterdag mocht de 15 schepen tellende A-klasse als eerste starten. Er waren vier klassen en totaal 57 skutsjes tegelijk op het water dus het zou druk worden.

Deze dag zeilden we drie wedstrijden. Met een laatste 15e plek, een 7e plek, en een (na twee uitvallers voor ons) 3e plek, waren we niet ontevreden! In deze omstandigheden konden we weerstand bieden en gingen we vol goede moed naar de tweede wedstrijddag! 

Terug op de meer stond er een mooi windje, inzeilen, startprocedure doorlopen en we waren weg! Maar niet lekker qua positie, we lagen over BB onder een paar schepen en daar wilden we zsm weg draaien, toen de ruimte daar was klapten we naar SB,, achter een paar schepen langs.

De wind viel ruim in de zeilen even leek het te stabiliseren maar toen kwam er nog één overheen, nu zijn wij niet benauwd om scheef te gaan maar nu moest er wel geknikt worden!

 knikke, knikke! KNIKKE! ... der giet dr... 

Ook de Frya Fresena kon om, koppen tellen, iedereen aanwezig? Dat was gelukkig het geval!

Nummer 82 voor Sieb Bandstra, maar nu was het zijn eigen familie, samen hebben we haar weer overeind gezet!

Alles weer klaargemaakt en we konden nog een mooie laatste wedstrijd (13e) meezeilen! 

Klassement was al niet meer belangrijk maar terug op het paard klimmen natuurlijk wel! 
We kunnen terug kijken op 2 mooie zeildagen en met perspectief richting IFKS skûtsjesilen 2026!Image attachmentImage attachment+2Image attachment

2 CommentsReageer op Facebook

Gelukkig alles goed afgelopen😲🫣🙏

Gelukkig iedereen ongedeerd 🙏🏼